United Wardrobe beste jonge ondernemers van 2015

Utrechtse ondernemers zijn winnaar van prestigieuze ondernemersprijs; Brabants familiebedrijf JAM wint publieksprijs

De drie oprichters van United Wardrobe zijn door ondernemer magazine Sprout uitgeroepen tot beste jonge ondernemers van het jaar. Joep Dohmen (21), Thijs Verheul (23) en Sjuul Berden (23) onderscheiden zich met een visueel en sociaal platform dat in korte tijd een grote schare fans heeft bereikt en serieuze omzet draait.

De prijs is onderdeel van de jaarlijkse 25 onder de 25-verkiezing die Sprout Magazine organiseert. United Wardrobe is een online marktplaats voor tweedehands kleding. Het bedrijf dat in januari 2014 is opgericht telt inmiddels 90.000 gebruikers en heeft maandelijks vele honderden transacties.

"Wat opvalt zijn de gedrevenheid van de ondernemers en hun internationale ambitie", zegt Sprout-hoofdredacteur Remy Gieling. “De platformeconomie, met bedrijven als Thuisbezorgd, heeft laten zien dat er ook met micro-marges grote winst te halen is.” United Wardrobe verdient 10 procent per transactie.

170934 sprout25onder25 %c2%a9florisheuer 280515 hr 40%20copy 1dd1b4 large 1434550733

Mede-oprichter Thijs Verheul (rechts) ging tijdens de 25 onder de 25-lanceringsborrel in Amsterdam ook met de pitch-award naar huis. Hij wist de jury - bestaande uit oud-winnaar Bernd Damme (Eyewear.nl / Pelliano / House of Eleonore), Tessa Rijn (TaskHero) en Wouter de Bruijne (Yes!Delft) - te overtuigen van het schaalbare business concept. Verheul nam het op tegen Esmee Pater (24) van Jobsome en Douwe Bart Mulder (24) van Printr.

Mede-oprichter Sjuul Berden (links) reageert vanuit Berlijn uitgelaten op het nieuws dat zijn startup heeft gewonnen. "Dit is fokking mooi!”, zegt hij kort en krachtig. “We bikkelen keihard voor ons bedrijf en zijn nu in Berlijn om te kijken wat de Duitse markt te bieden heeft. Dan motiveert zo’n erkenning enorm.”

170936 sprout juni voorkant 67f17d original 1434550744

Uitzendbureau JAM is winnaar van de publieksprijs. De oprichters Miranda (23), Martijn (19) en Ruud Schippers (22) wisten op Sprout.nl de meeste stemmen binnen te halen. De jonge ondernemers leggen tegen Sprout het geheim van hun snelgroeiende onderneming uit: 'We draaien het uitzendmodel volledig om: we richten ons niet op de vraag, maar we laten bedrijven op de website direct ons aanbod van beschikbare jongeren zien, welke zij vervolgens met enkele klikken kunnen 'boeken'. Op deze manier ben je 'weg' als tussenpersoon, waardoor het proces razendsnel verloopt.

Naast JAM waren ook Pim de Witte (20) van het bedrijf Whitespell en de jonge ondernemers Gijs Berendse (19) en Zua Cozijn (22) van The MealMakers populair bij het publiek. De top-3 hebben daarmee respectievelijk 1216, 942 en 689 stemmen veroverd.

170937 sprout2015 3 inhoud 2cbb05 original 1434550744

Ondernemersmagazine Sprout is al tien jaar hét magazine voor ambitieuze ondernemers. Voor vragen over Sprout, de 25 onder de 25-verkiezing of de winnaars kunt u contact opnemen met hoofdredacteur Remy Ludo Gieling. Voor vragen aan United Wardrobe kunt u contact opnemen met Sjuul Berden op 06 839 822 24 of op sjuul@unitedwardrobe.nl.

• Medium square remy gieling hoofdredacteur sprout

Remy Gieling

Hoofdredacteur Sprout
    +31 (0)6 418 710 34

170933 sprout25onder25 %c2%a9florisheuer 280515 hr 43%20copy ff1747 original 1434550732

Mede-oprichter en winnaar Thijs Verheul tijdens de 25 onder de 25-lanceringsborrel in Amsterdam. Foto door Floris Heuer.

Hqdefault