Dit zijn de meest uitdagende ondernemers van Nederland

Sprout presenteert: de Challenger50 van 2015

Ze dagen reuzen als Nutricia en Albert Heijn uit, disrupten de game-industrie en ontwikkelende zelfdenkende lantaarnpalen. Sprout presenteert in zijn nieuwste magazine de Challenger50, de lijst met meest uitdagende ondernemers van Nederland.

Het is de tiende keer dat Sprout de Challenger50-lijst heeft samengesteld. De lijst, bestaande uit vijftig bedrijven, draait om ondernemers die de markt opschudden, zich niets aantrekken van hoe dingen ‘horen’ en proberen marktaandeel af te snoepen van de gevestigde orde met een concept dat beter/slimmer is of de markt verandert.

Uit de Challenger50 zijn 4 ondernemingen geselecteerd voor de finale van de Challenger50 Award:

Aviationglass - Ontwikkelt vliegtuigramen van glas

Bird Control Group - Verjaagt vogels met lasertechnologie

LG Sonic - Algenbestrijding zonder chemicaliën

Picnic - Pure play online supermarkt

Deze 5 finalisten zullen op 6 november tijdens Challengerday tegen elkaar pitchen voor 800 ondernemers en een jury, bestaande uit Hubert Deitmers (oprichter Endeit), Hella Hueck (RTLZ), Hugo de Koning (mede-oprichter YoungCapital) en Remy Gieling (hoofdredacteur Sprout).

De ondernemers worden beoordeeld op hoezeer ze de markt uitdagen, hoe innovatief hun product is, in hoeverre ze zich profileren als challenger en hoeveel marktaandeel ze weten te veroveren.

Challengerday staat dit jaar in het teken van Slim Samenwerken: hoe gaan ondernemers effectief om met hun team, behalen ze duurzame winst met klanten en toeleveranciers? Sprekers als Mark Vletter (Voys) Symen Jansma (Travelbird) Erik Bertrand Larssen (Helweek) spijkeren je bij met hun kennis en ervaring op het gebied van succesvol samenwerken.

Verder in Sprout Magazine van oktober:

> Hoe James Dyson ons huishouden radicaal blijft veranderen

> Het netwerk van Taxi Electric