Drinken, plassen en een volle telefoon: zo verdien je aan festivalgangers

Het beste uit het nieuwe Sprout Magazine

10 DECEMBER 2015, AMSTERDAM
Deze maand in ondernemersmagazine Sprout: hoe je verdient aan miljoenen festivalgangers, succesvol ondernemen in New York, wat als crowdfunding mis gaat, hoe Aaron Levie van Box in Silicon Valley een miljardenbedrijf bouwt en de do's en don'ts van ondernemen over de grens.

Als je naar een festival gaat moet je toch een keer naar de wc. Marcel Bikker vond met Sanitrax het mobiele toilet opnieuw uit en zorgde daarmee dat hoge nood niet langer hoeft te leiden tot een horror-ervaring. Met die vernieuwing legde hij de basis voor een snel groeiend bedrijf. Sprout Magazine biedt deze maand een drieluik met Bikker, de mannen van Dutchband (drankenmunten) en PlugGo (backup-batterijen). Lees in drie cases hoe je met slimme innovatie een internationale markt kunt openbreken.

Sprout Magazine staat dit nummer in het teken van internationaal ondernemen:

• Made in China?

Hier moet je op letten als je productie uitbesteedt in Azië. Plus: drie ondernemers en hun lessons learned.
'Werknemers liepen weg, omdat ze bij ons niet langer dan 10 uur per dag mochten werken.'

• Happy in Holland: expats over ondernemen in Nederland

Hoe kijken expat-ondernemers aan tegen ons ondernemingsklimaat? Sprout sprak een Indiër, een Canadees en een Grieks/Amerikaans
ondernemersduo over onze negen-tot-vijfmentaliteit en gebrekkige gastvrijheid.

• De goocheltrucs van Box

Exclusief interview met Aaron Levie, oprichter van miljardenstartup Box

• Als crowdfunding misgaat

Ook als je crowdfundingcampagne slaagt, krijg je te maken met een leger aan investeerders. Hoe hou je die te vriend als het tegenzit?
'Wees eerlijk, zo voorkom je dat ze met een baksteen in je tuin staan.'

Citaten
"Als je maar blijft innoveren vind je overal een markt voor" Taco Carlier - Dutchband
"Kickstarter liet me aan mijn lot over" Edsard Ravelli - Veil Tower