Dit zijn de meest veelbelovende jonge ondernemers van 2016

210704 25 onder de 25 logo oranje 0 579c04 original 1464255199

Je kunt niet jong genoeg beginnen met ondernemen. Maar wie wordt de volgende Jitse Groen (Thuisbezorgd), Pieter Zwart (Coolblue) of Vivienne van Eijkelenborg (Difrax)? Sprout presenteert voor de tiende keer op rij de 25 onder de 25: de meest veelbelovende jonge ondernemers van Nederland.

De lijst kent dit jaar een grote variatie aan bedrijven: van pizzamachines tot bootverhuur en van slimme polsbandjes tot elektrische scooters. Met 18 lentes is Tim van der Wiel de jongste telg van 2016. Jouri Schoemaker van Shake-On wist vorige maand al de titel Beste Pitcher van Nederland binnen te slepen.

Amsterdam is met zes bedrijven het sterkst vertegenwoordigd. Daarna volgen  Rotterdam (4), Groningen (3), Delft (3), Utrecht (2), Enschede (2), Eindhoven (1), Nijmegen (1), Breukelen (1), Nijverdal (1) en Mijnsheerenland (1).

De lijst wordt samengesteld op basis van groeicijfers, ambitieniveau, onderscheidend vermogen en marktkansen. Eerdere namen uit de lijst zijn Ben Woldring (Bencom), Danny Mekić (NewTeam), Bernd Damme (House of Eléonore), Manon van Essen (Magioni) en Mark Tigchelaar (Useclark).

Op 16 juni is de exclusieve lanceringsborrel van de 25 onder de 25 in De Nieuwe Liefde in Amsterdam. Hier pitchen ondernemers uit de lijst voor de titel Jonge ondernemer van het Jaar. Ook alumni van voorgaande jaren zullen hier aanwezig zijn. Wilt u ook netwerken met het toekomstige talent van Nederland? Stuur dan een e-mail naar events@sprout.nl. Meer informatie vindt u op de eventpagina

De 25 onder de 25 van 2016

Entertainment voor bedrijven (Nijverdal)

210705 icing%20on%20the%20cake b1a0c0 original 1464255477

Subsidieportal (Utrecht)

Marktplaats voor foodtrucks (Rotterdam)

Cursussen bedrijfshulpverlening (Groningen)

Reclame via Snapchat (Breukelen)

Beleggingsfonds in crowdfundingprojecten (Amsterdam)

210713 ekster 0 6d9e65 original 1464255876

Slimme portemonnee (Rotterdam)

Online outlet voor mode (Amsterdam)

Online videoproductie (Amsterdam)

Slimme polsbandjes voor events (Delft)

210706 shake on 0 c8ea16 large 1464255535

Deelplatform voor boten (Amsterdam)

Verantwoorde tassen uit Bangladesh (Mijnsheerenland)

Salestraining en telemarketing (Enschede)

Duurzame energie (Groningen)

Portable 3D-printer (Eindhoven)

Marktplaats voor kamers (Nijmegen)

210711 vivian%20valks 1 1c4a0d large 1464255791

Pizza-automaat (Groningen)

Gesponsorde kleding voor sportclubs (Enschede)

Elektrische scooter (Delft)

App voor flexwerkers (Rotterdam)

Whatsapp voor bedrijven (Utrecht)

Worst (Rotterdam)

210712 monsieur%20saucisson 8a5738 original 1464255829

Online communities voor bedrijven (Amsterdam)

Veilig logeerbedje (Delft)

Stockfotoplatform (Amsterdam)

Vragen

Voor vragen kunt u contact opnemen met Remy Ludo Gieling, hoofdredacteur van Sprout op remy@sprout.nl of 020 262 0710.