BitSensor beste jonge ondernemers van 2017

06 JUNI 2017, AMSTERDAM
Alex Dings (21) en Ruben van Vreeland (21) zijn met BitSensor door ondernemersplatform Sprout uitgeroepen tot Beste Jonge Ondernemers van 2017. Op dinsdagavond 6 juni liet BitSensor in het Atlas Theater in Emmen tijdens de finale van de Sprout 25 onder de 25-award de ondernemers van drie andere finalisten achter zich: Mark Woortmeijer (21) van Custom Drone), Steven Nelemans (21) van Amber Mobility Richard Lopes Mendes (23) en Sinan Karaca (24) van DRUK Rotterdam.

Alex Dings (21) en Ruben van Vreeland (21) zijn dinsdagavond met BitSensor door ondernemersplatform Sprout uitgeroepen tot Beste Jonge Ondernemers van 2017. 'Ethische hackers' Dings en Van Vreeland beveiligen IT-systemen van onder meer banken en verzekeraars op een nieuwe manier, waardoor hun klanten 24/7 beveiligd zijn en aanvallen van cybercirminelen sneller kunnen afslaan. Dings: "Het probleem van bestaande beveiligingssoftware is dat het als een vangnet om een applicatie heen zit. Zet het te strak en je blokkeert klanten, zet het te los en hackers hebben vrij spel. Ons systeem sluit rechtstreeks aan op de applicaties zelf."

Jury-voorzitter Remy Gieling: "Bitsensor heeft een bewezen product dat al draait bij klanten. Cyber security heeft een grote toekomst, en deze ondernemers hebben, hoewel ze relatief jong zijn, hun product al een keer gepivot. Ze zijn open en hebben geleerd van hun fouten. Het is bovendien enorm knap dat ze in deze fase al serieuze investeerders aan zich wisten te binden."

BitSensor liet in het Atlas Theater in Emmen tijdens de finale van de Sprout 25 onder de 25-award de ondernemers van drie andere 25onder de 25-bedrijven achter zich: Mark Woortmeijer (21, Custom Drone), Steven Nelemans (21) van Amber Mobility Richard Lopes Mendes (23) en Sinan Karaca (24) van DRUK Rotterdam.

Over de 25 onder de 25

De prijs voor Beste Jonge Ondernemer is onderdeel van de 25 onder de 25-verkiezing die Sprout jaarlijks organiseert. In mei presenteerde het platform voor de elfde keer zijn lijst met veelbelovende ondernemers onder de 25 jaar. Het publiek kon online stemmen op de favoriete kandidaten, waarna de ondernemers achter 4 bedrijven doorgingen naar de finale op 6 juni in Emmen. Daar pitchten de ondernemers tijdens het Young Business Award/Sprout 25 onder de 25-event om de titel Jonge Ondernemer van het Jaar

Sprout is het netwerk voor de nieuwe generatie ondernemers. Innovators, die zich niet laten stoppen door het onmogelijke. Ze zijn vernieuwend, ambitieus, tegendraads en zien – letterlijk en figuurlijk - geen grenzen. Sprout brengt dagelijks het laatste ondernemersnieuws en -achtergronden, organiseert diverse evenementen en brengt vier keer per jaar een bookazine uit op papier.

Voor vragen over Sprout, de 25 onder de 25-verkiezing of de winnaars kunt u contact opnemen met hoofdredacteur Remy Ludo Gieling.

Voor vragen aan BitSensor kunt u contact opnemen met Alex Dings: 06-81494432.