De 50 meest uitdagende ondernemers van Nederland

Speakap, SciSports en SLA finalisten voor de Sprout Challenger50 Award

07 NOVEMBER 2017, AMSTERDAM
Ondernemersplatform Sprout maakt de Challenger50 van 2017 bekend: de meest uitdagende ondernemers van Nederland. Ze gaan de gevestigde orde te lijf door anders, beter en slimmer zaken te doen.

Ze dagen reuzen als Unilever en H&M uit, disrupten de IT-security en halen elektriciteit uit planten. Ondernemersplatform Sprout presenteert de Challenger50 van 2017, de lijst met meest uitdagende ondernemers van Nederland.

Het is de twaalfde keer dat Sprout de Challenger50-lijst heeft samengesteld. Het zijn vijftig bedrijven waarachter ondernemers schuilgaan die de markt opschudden, zich niets aantrekken van 'hoe dingen horen’ en proberen marktaandeel af te snoepen van de gevestigde orde met een concept dat beter, slimmer, duurzamer is en impact heeft op de markt.

Uit de lijst zijn drie ondernemers geselecteerd die tijdens de finale op 7 december, Challengernight genaamd, strijden om de Challenger Award van 2017:

• Giels Brouwer (SciSports)
  • Patrick van der Mijl (Speakap)
  • Jop van de Graaf en Nina Pierson (SLA Amsterdam)

Challengernight

Deze finalisten zullen op 7 december tijdens Challengernight tegen elkaar pitchen voor 500 startups, scaleups, investeerders en een vakjury bestaande uit eerdere winnaars en andere topondernemers.

De ondernemers worden beoordeeld op hoezeer ze de markt uitdagen, hoe innovatief hun product is, in hoeverre ze zich profileren als challenger en hoeveel marktaandeel ze weten te veroveren.

Challengernight combineert een ijzersterk inspirerend programma met een geweldige borrel voor gelijkgestemde ondernemers. Onder anderen Duncan Stutterheim (oud-ID&T) en Robert Vis (haalde recent 60 miljoen euro op in de grootste Europese Series A-ronde met zijn bedrijf Messagebird) delen hun ondernemerservaring, dj/ondernemer/investeerder Sebastiaan Hooft zorgt voor een afterparty en niemand minder dan Eddy Zoëy is de avondvoorzitter.

Winnaars

Eerdere winnaars van de Challenger50 bestaan uit Joris Beckers (Picnic, 2015), Kristian Valk (Hotelchamp, 2016) en Taco Carlier (VanMoof, 2010). Bekijk hier de volledige lijst van dit jaar.

Voor vragen kunt u contact opnemen met de redactie op 020 2620710 of met remy@sprout.nl.